Hoe plaatst u een bestelling bij de Breibrink?
Een bestelling plaatsen bij de Breibrink gaat zeer eenvoudig en is volledig beveiligd.
Er zijn aantal stappen die u moet doorlopen, dit wijst zich vanzelf op de website. U hoeft geen account aan te maken, of in te loggen.
5% vaste klantenkorting.
Onze vaste klanten ontvangen uitsluitend bij hun bestelling via de webshop 5% korting op alle artikelen. U bent vaste klant wanneer u telkens hetzelfde e-mail adres gebruikt om te bestellen, de korting wordt automatisch verrekend (soms hebben we acties waarbij de korting niet van toepassing is).
Bestellen via e-mail.
In principe accepteren we alleen bestellingen die via de webshop worden geplaatst en betaald. Echter, soms lukt het niet om iets via de shop te bestellen, in dat geval kunnen we je helpen door je bestelling via e-mail door te sturen! (mail naar [email protected])
We vragen je dan om rekening te houden met het volgende. De e-mail dient een aantal gegevens te bevatten:
- Volledige naam- en adresgegevens.
- De bestelde artikelen plus het aantal die je wenst te ontvangen. Om misverstanden te voorkomen dient het artikelnummer vermeldt te worden (deze staat bij elk artikel in de shop). Ook is het mogelijk om een link naar het artikel op te nemen, zodat we direct kunnen zien om welk artikel het gaat.
- Nadat wij hebben aangegeven dat de order compleet is, ontvang je de factuur en betalingsgegevens op je e-mail adres. Na betaling wordt het verzonden.
Het winkelmandje
Om een product in uw winkelwagentje te plaatsen, klikt u op de knop ‘bestel’. Voor de ‘bestel’ knop staat standaard 1, indien gewenst kunt u dat aanpassen om hogere aantallen te bestellen. U ziet een pop-up scherm waar het artikel in het mandje wordt geplaatst. U kunt daar kiezen voor ‘afrekenen’ dan gaat u naar de afreken pagina. U kunt ook kiezen voor ‘verder winkelen’ dan verdwijnt het scherm en kunt u verder winkelen. Het winkelmandje is ten alle tijden zichtbaar boven in het scherm en die kunt u aanklikken om toch naar de afreken pagina te gaan.
Daar vindt u een overzicht van alle producten die u in het winkelmandje heeft geplaatst.
Levertijden
Bij elk product is de voorraad aangegeven, indien in voorraad dan wordt het dezelfde dag of uiterlijk de volgende dag (afhankelijk van het tijdstip van uw bestelling) verzonden. In alle andere gevallen bedraagt de levertijd ca. 2 tot 14 dagen tot max. 30 dagen wanneer het onverhoopt bij een leverancier niet op voorraad is. Wij houden u onmiddellijk op de hoogte wanneer iets niet leverbaar blijkt, u kunt ten alle tijden annuleren en dan wordt het aankoopbedrag volledig en per omgaande aan u teruggestort.
In de webshop is nu snel te zien of een artikel in voorraad is, of niet. Indien het niet in voorraad is, kan het in 99% van de gevallen wel gewoon besteld worden. Dan gaan de levertijden zoals hierboven is aangegeven, in werking treden.
Producten verwijderen
U kunt desgewenst producten verwijderen uit uw winkelwagentje. Dit doet u door op het ‘x’ te klikken rechts van het aantal.
Kortingscode
Indien u een kortingscode heeft dan kunt u deze code invoeren in het laatste veld in het formulier: Kortingscode. Daarna klikt u ‘Ok’ achter de code en de korting wordt verrekend. Deze code werkt niet samen met andere kortingen, acties of codes.
Wijze van betaling:
Hier kiest u ook op welke manier u wilt betalen. U kunt kiezen uit iDEAL, Paypal, BankContact/Mr.Cash en KBC (België), SofortBanking (Duitsland), vooruitbetaling door overboeking, achteraf betalen via AfterPay/Riverty (zowel voor Nederland als voor België).
Riverty– Achteraf betalen (Nederland)
Op 4-10-2022 heeft Afterpay hun naam gewijzigd naar Riverty.
Riverty voert voor de Breibrink het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van Riverty. Met de Riverty App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn Riverty kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren.
Riverty is mogelijk bij bestellingen vanaf € 10,00.
Hoe werk Afterpay eigenlijk?
Riverty houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert Riverty een gegevenscontrole uit. Riverty hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met Riverty niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met Riverty. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar Riverty.
Aantallen wijzigen:
Indien u het aantal van een te bestellen product wilt wijzigen verandert u simpelweg het aantal dat staat weergegeven, door het aantal dat u wilt bestellen. Achter het aantallen veld staat ‘berekenen’ indien u daarop klikt, wordt het mandje opnieuw berekend en ziet u het totaalbedrag. De verzendkosten wijzigen ook gelijk mee. Rechtsonder ziet u altijd het totaalbedrag van alle artikelen die u op dit moment in uw winkelwagentje geplaatst heeft. Alle bedragen zijn altijd inclusief BTW. De specificatie komt nog wel op uw uiteindelijke bestellijst te staan. Voor de verzendkosten dient u uw postcode in de check-out in te vullen, de verzendkosten worden automatisch berekend.
Verzendkosten:
Wij hanteren, net als de meeste webshops, vaste verzendkosten. Wij versturen alle bestellingen met een track & trace code en via PostNL.
De berekende verzendkosten zijn als volgt:
Nederland:
- Brievenbuspost PostNL met T&T: Bestelling van € 5,00 tot € 50,00 = € 4,75
- Pakketpost PostNL met T&T: Bestelling van € 1,50 tot € 50,00 = € 7,50 voor artikelen die niet door de brievenbus passen
- Gratis vanaf € 50,00
Verzendkosten internationaal (pakketpost met t&t):
België - € 9,95
Duitsland - € 11,50
Frankrijk - € 13,50
Oostenrijk - € 13,50
Internationale bestellingen, gratis verzending boven € 100,00.
Uw betaalgegevens
Met behulp van uw gegevens kunnen wij uw bestelling toesturen en u op de hoogte houden van uw orderstatus. U hoeft geen account aan te maken maar in dit stadium is dat wel mogelijk (zeker niet verplicht). U doorloopt het formulier met persoonlijke gegevens, u bevindt zich in de veilige SSL omgeving.
Een klantenaccount aanmaken heeft de volgende voordelen:
- al uw bestellingen terug zien
- uw gegevens worden automatisch aangevuld, u hoeft ze niet opnieuw in te vullen
- snel en gemakkelijk een vraag indienen door een ticket aan te maken
Desgewenst kunt u de bestelling op een ander adres laten afleveren. Dat kunt u op deze pagina aanvinken, dan kunt u een ander adres opgeven.
Bovenaan deze pagina (rechts bovenin) hebt u de mogelijkheid om nog eens de Algemene Voorwaarden en de Privacy Statement te lezen of af te drukken.
Rechts op deze pagina ziet u alle gegevens van de Breibrink, zoals adres, telefoon en banknummer.
Betalingsgegevens
Na het invullen van al uw gegevens, klikt u onderaan de pagina op de button ‘Volgende’. U kunt te allen tijde terug naar het vorige scherm door bovenin op ‘2. Uw gegevens’ te klikken. U zien nu alle gegevens inclusief de bestelde producten en het totaalbedrag. Controleer of uw adres en e-mailadres juist zijn ingevuld. Klik op ‘Nu kopen’ om de bestelling te plaatsen.
Nadat uw bestelling is geplaatst
Na verzending van het bestelformulier komt u op onze bedank-pagina terug in de website. Via uw e-mailadres ontvangt u een bevestiging van uw bestelling met daarbij een PDF versie van onze voorwaarden, herroeping en retour.
In deze bevestiging ziet u ook een optie ‘Klik hier voor uw status update’. Wanneer er iets bekend is over levertijd, verzending, op welke wijze e.d., dan vermelden we dat in uw status en ontvangt u daar een e-mail over. Daarnaast houden wij u persoonlijk via e-mail op de hoogte van uw bestelling.
Levering
Brievenbuspost wordt in Nederland door PostNL bezorgd.
Pakketpost wordt verzonden met MyParcel (van PostNL) en bezorgd door PostNL pakketpost. In dat geval ontvangt u de Track & Trace code via e-mail. Deze wordt ook in de status-omgeving vermeld en kunt u altijd opvragen.
Normaal gesproken wordt het een dag na levering bezorgd (dinsdag t/m zaterdag, PostNL bezorgd niet op zondag en maandag).
Voor pakket bezorging geldt het volgende:
Als u niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht voor u achter. Ze komen standaard de volgende werkdag nogmaals langs met uw pakket. U kunt ook zelf een tijd- of plaats kiezen na de eerste keer. Dit kan met de code op het bericht die de pakket bezorger achterlaat (dit gaat via PostNL, niet via ons). U kunt uw keus tot 22:00 uur aan PostNL doorgeven.
Lukt het ook de tweede keer niet om uw pakket te bezorgen? Dan bewaren we het voor u op een PostNL-locatie bij u in de buurt. U heeft dan twee weken de tijd om het pakket op te halen. Daarna sturen ze het terug naar de Breibrink. Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen als u uw pakket ophaalt, anders mogen ze het pakket niet aan u meegeven.
REVIEWS
Geverifieerde reviews van echte klanten
Als je een bestelling hebt geplaatst ontvangt u na afhandeling per e-mail een beoordelingsverzoek van Trustpilot om uw ervaringen met anderen te delen. Voldoet de bestelling wat er in de productbeschrijving werd beloofd? Kwam uw product op de aangegeven leverdatum aan? Deze reviews komen allemaal op onze beoordelingspagina en geven een eerlijk beeld van deze ervaringen.
Er zijn twee soorten reviews, na uw bestelling ontvangt u een uitnodiging om een webshop-review te geven over uw ervaringen met de Breibrink. Later is het mogelijk dat u een e-mail ontvangt om een product die u besteld heeft te reviewen, dat gaat uitsluitend over het specifieke product. Deze reviews zijn te zien bij de artikelen in onze webshop.
Hier leest u het reviewbeleid van Trustpilot.
Data waarop we gesloten zullen zijn (webshop blijft open, geen verzending):
24 december 2024 - vanaf 12.00 uur
31 december 2024 - vanaf 12.00 uur
woensdag 8 januari 2025
Klachten
Ondanks dat wij onze uiterste best doen om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan het zijn dat u ergens niet tevreden over bent. U kunt ten alle tijden een schriftelijke klacht indienen via e-mail ([email protected]). Wij zullen uw klacht uiterlijk binnen 14 dagen onderzocht en beantwoord hebben.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP
te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform
(http://ec.europa.eu/consumers/odr/)"
Download hier de algemene voorwaarden Thuiswinkel
Wilt u op de hoogte blijven van nieuwe producten, aanbiedingen, tips voor gratis patroontjes en acties? Ontvang dan onze gratis e-mail nieuwsbrief!